Logo

Děkujeme městu Česká Lípa za podporu našich tanečníků.
logo skola.jpg
Základní škola Školní 2520 v České Lípě je naším přístavem a domovem již od roku 1990. Děkujeme za podporu.

Vítejte na stránkách taneční skupiny Country Road. Naše skupina vznikla již v roce 1990 v České Lípě. Od té doby se věnujeme country tancům a příbuzným stylům. V součastné době je to především line dance.

Mise splněna - medaile jsou doma :-) Včera v pozdních večerních hodinách se naše taneční skupina vrátila z Mistrovství světa v line dance, které proběhlo v Nizozemsku první lednový týden roku 2018. MS se zúčastnilo 22 zemí z celého světa. O medaile soutěžilo téměř 300 tanečníků. Českou výpravu tvořily tři skupiny - TCS Louisiana z Písku, CTS Lentilky Rakovník a TS Country Road z České Lípy. 11 tanečníků z naší skupiny bojovalo o umístění hned v devíti kategoriích. Podařilo se jim získat 11 medailí a to: 3 zlaté, 3 stříbrné, 3 bronzové a po jedné za 4. a 5. místo. Všem gratulujeme a věříme, že tím úspěšně zahájili taneční rok 2018. Rádi bychom také poděkovali za podporu a to především vedení města Česká Lípa, ale také SRPDŠ naší domovské ZŠ Sever - Školní 2520 v České Lípě.
Především díky podpoře města Česká Lípa s nám podařilo již druhý rok po sobě reprezentovat ČR na Mistrovství světa v line dance. Bez významné finanční podpory města by si děti nemohly dovolit cestovat do Nizozemska, hradit si ubytování a stravu na jeden týden a zaplatit nemalé startovné. Vše ale dopadlo dobře a naše cesta do Nizozemska započala v pondělí 1. ledna 2018 v pozdních večerních hodinách. Vybaveni dobrou náladou a českými vlajkami vyjíždíme.
Počátek cesty nám trochu komplikoval výjezd od ZŠ Sever. Bezohlední obyvatelé sídliště parkují i v křižovatkách a autobus pak nemá šanci projet. Chudák pan řidič a všichni rodiče, kteří se s dětmi přijeli rozloučit, museli couvat celou ulicí. Po této malé komplikaci už cesta probíhala zcela hladce. někde okolo Drážďan jsem zjistila, že je v autobuse hrobové ticho, usnula dokonce i Anička a to uprostřed rozhovoru se mnou. V brzkých ranních hodinách si pan řidič dával pauzu poblíž Dortmundu. Z autobusu jsme kvůli toaletě vystoupila zcela sama, nejspíš za to mohlo ponocování v průběhu silvestrovské noci, že spal celý autobus.
Všichni se začali probouzet až v Nizozemsku. Byl také nejvyšší čas. Za malý okamžik již přijedeme do Veldhovenu k hotelu, kde celá soutěž probíhá. Po vystoupení z autobusu musíme nejdříve najít vchod a pak registraci. Dnes nás zatím soutěž nečeká. Přijeli jsme kvůli slavnostnímu nástupu a jak se ukázalo, zatím jsme z ČR první, kdo dorazil. Před nástupem ještě okukujeme prostory, kde se bude tančit. Podívali jsme se, kde budou workshopy a kde si můžeme dát něco k jídlu. Náš hlavní úkol byl udělat ze sebe po noci v autobuse zase lidi. Takže vzhůru na toalety, umýt, učesat a nalíčit.
Pro slavnostní nástup volíme oblečení laděné do barev naší trikolory. Všem tanečníkům to moc slušelo. Já s Aničkou zaujímáme místa v hledišti poblíž vchodu, kudy budou nastupovat tanečníci. A pak to přišlo. Nevím jestli to naši nastupující vnímají stejně jako já, ale mně se ještě teď trochu třepotají víčka, jak zaháním slzu, která se dere z oka pryč. 22 zemí z celého světa, 22 vlajkonošů a 22 menších či velkých výprav. Naším vlajkonošem byla Nikola z Lentilek a vedle ní hrdě nese malou českou vlaječku naše nejmladší účastnice Johanka. Když stojí všichni na parketu, zazní státní hymna každé zúčastněné země. Stojíme, posloucháme a zpíváme a víme, že až zazní naše státní hymna příště, bude stát někdo z českých tanečníků na stupni nejvyšším. Po slavnostním nástupu ještě asi hodinu sledujeme program, pak se už ale musíme přesunout do hotelu. Pan řidič již potřebuje odstavit autobus. Večerní program zněl odpočinek a příprava na zítřejší soutěž.
Středa byla naším prvním soutěžním dnem. V hale potřebujeme být na devátou hodinu, protože před desátou začíná soutěž newcomerům teen a youth. Po jejich divizi máme čas na oběd. Jídlo si zkoušíme objednat anglicky. Byla to celkem zábava. Nevím odkud byla servírka, ale určitě ne z anglicky mluvící země. Po obědě se na svůj taneční výkon připravovali všichni z kategorií social. Anička lítala ze šatny do hlediště, aby mohla živě vysílat soutěž a já obíhala hlediště, abych udělala soutěžícím alespoň trochu ucházející fotografii. V pět hodin měli naši tanečníci od soutěženo a my se už těšili do hotelu, až si chvilku odpočineme vleže. Po večeři v pokoji bude mejdan na našem pokoji. Ukázalo se, že Týnka jako čerstvý dospělák neumí otevírat rychlé špunty. Slavíme totiž Její 18. narozeniny. Popřáli jsme jim již v hale. Jim? Jíťu z toho nemůžeme vynechat, i když té je 18 let již pár dnů. Trochu toho mlsání po takovém výdaji energie neuškodí. Spřádali jsme také plány, co s pátečním volnem.
Čtvrtek byl pro nás asi časově nejnáročnější den. V soutěžní hale jsme museli být po desáté hodině. První soutěžily ten den naše nejstarší tanečnice v kategorii newcomer adult. Protože soutěžily jen dvě, měly v publiku větší podporu. Po obědě pokračovala soutěž kategorií modern. Před večeří pak ještě soutěžil náš jediný pár v kategorii partner. Na večeři si část z nás zašla do restaurace a ostatní si jako správní Češi vybalili krabičky s předem připravenou stravou. Od půl osmé začínalo vyhlašování zatím ukončených kategorií. Nastal okamžik pravdy. Jak jsme dopadli? Osobně tuto chvíli nemám moc ráda, vím totiž, že půjde hodně o emoce a mnohdy i o zklamání, když se tanečník nedostal do TOP pětky. Je asi malinko lepší, že si tuto skutečnost zjistí tanečníci z nástěnky již před vyhlašováním. Mohou si to, jak já říkám obrečet již před vyhlášením a nedoufají do poslední chvíle, že budou stát na jednom ze stupínků. Teď už ale k slavnostnímu vyhlašování. Ceremoniál byl úchvatný. Z osvíceného půloblouku nastupuje pět tanečníků, kteří jsou na prvních místech, na malé pódium, kde čekají, až zazní jejich jméno. Ke stupínkům vítězů odcházejí postupně od pátého místa. Přebírají si medaile a diplomy a staví se na stupně vítězů. Nevím, jak se cítí tanečník, když na pódiu zůstane stát, jako poslední, ale mohu se zeptat naší Týnky, která to zažila. Když konečně stojí na svém stupínku i vítěz, objevuje se na zadním plátně vlajka jeho země s jeho fotografií a zní státní hymna. Soutěžící to jistě vnímají jinak, ale pro nás nadšené fanoušky je to monumentální pocit. Dokonce nám přestalo vadit, že jsme se asi tak stokrát udělali dřep a vztyk, aby jsme vzdali čest znějící hymně. Po vyhlašování nastalo ještě nezbytné fotografování celé české výpravy, protože těch medailí pro malou středoevropskou zemičku bylo opravdu hodně. Také naši učitelé a lektoři z TCS Louisiana mají v rukách ocenění za své kategorie a to je známka toho, že nás učí ti nej.
Pátek je ve znamení výletu. Všichni si zasloužíme odměnu a tak po snídani míříme do Amsterdamu. Cestou u kempu, kde bydlí, vyzvedneme taneční skupinu Lentilky a pak už frčíme po dálnici na severozápad. V Amsterdamu jsme vystoupili před nádražím. No vystoupili, vlastně spíš přestoupili na loď. Zaplatili jsme si vyjížďku po vodních kanálech. Platba trvala asi 1,5 hodiny. Z okýnek lodě jsme mohli obdivovat řadu významných budov a míst města. Mne osobně zaujala spousta hausbótů, které byly obydlené i v zimě. Na palubách měly dokonce různá sezení a rostliny v květináčích a truhlících. Amsterdam je zajímavý také stovkami kol. Jsou přivázaná prakticky všude. Dokonce tu na ně mají nadzemní garáže. Po skončení plavby jsme ještě absolvovali pěší tůru k nápisu "Iamsterdam", což je prý místo, kam zamíří kroky každého turisty. Viděli jsme toho samozřejmě mnohem více. Všechno se však stihnout rozhodně nedalo. Zpět k autobusu jsme přišli jen tak tak. Cestou zpět do Einhovenu, kde je náš hotel, jsme si ukazovali suvenýry, které povezeme našim blízkým. Po příjezdu do hotelu nás čekala úprava našich zevnějšků na slavnostní Gala večeři. Před osmou hodinou ve večerních šatech vcházíme tleskajícím špalírem složeným z pořadatelů a Star do nazdobeného sálu a usedáme k našemu kulatému stolu. Večeře byla formou rautu. K poslechu hrála živá hudba. Nevím, jak se bavili ostatní, ale mně se to slavnostní posezení líbilo. Do hotelu odjíždíme okolo půlnoci po neplánovaném vystoupení českých dětských tanečníků se zpěvákem. Naše děti se prostě umí pořádně rozjet a klidně se postaví i na pódium, kde tančí za zpívající hvězdou večera.
V sobotu nás čekalo už jen balení a cesta domu. Odjíždíme plni dojmů a nadšení z úspěchu, který jsme měli. Tu radost nám nezkalil ani fakt, že někteří si z Nizozemska vezli ještě přívažek v podobě chřipky. V pozdních nočních hodinách jsme ukončili naši vítěznou cestu na sídlišti Sever v České Lípě.
04.03.2018 23:34:19

Czech Open
7. 12.
Vystoupení ples seniorů
Děkujeme za vaši návštěvu.
Name
Comment
Or visit this link or this one